بازار یابی سبز

نوع مقاله: سایر موارد

نویسنده

دانشگاه پیام نور

چکیده

در این مقاله مروری کلی بر مفاهیم بازاریابی سبز شامل معانی بازاریابی سبز, برخی از کاربرد های بازاریابی سبز مثل مزایا و اثرات آن بر محیط، ویژگی های بازاریابی سبز، معرفی گواهینامه های سبز که امری بسیار ضروری در بازاریابی سبز است و باعث شناخت و آشنایی مشتریان با محصولات و مارکهای تجاری سبز و دوستدار محیط زیست می گردد که سازگار با محیط‌‌زیستند; می‌باشد. شایان ذکر است که این مقوله‌ی مهم در اکثر کشور‌های توسعه یافته امری معمول و جا افتاده است, فلذا در این مقاله به ضرورت رویکرد کاربردی و دانشی در ایران در این زمینه تاکید شده است. سعی شده است تا وظایف دولت، دانشگاهیان، موسسات، سازمانه، شرکتها، و مصرف کنندگان نیز تا حدی روشن شود به هیچ وجه نباید از بومی سازی این دانش غافل شد. همچنین عوامل موثر بر رفتار مصرف‌کنندگان در حفظ محیط‌‌زیست که امر بسیار مهمی برای شرکتهای سبز محور(میتنی بر بازار یابی سبز) است نیز آورده شده است تا دیدی کلی برای ما ترسیم شود.

کلیدواژه‌ها

موضوعات