ارزیابی رضایت‌مندی بازدیدکنندگان از کیفیت تسهیلات تفرجی به روش تجزیه و تحلیل چند‌ معیاره رضایت

نوع مقاله: سایر موارد

نویسندگان

دانشگاه گرگان

چکیده

با گسترش مناطق شهری و رشد شهر‌نشینی اشتیاق به سیر و سیاحت افزون شده است، به‌طوری‌که مشتاقان این امر با عنوان گردشگر در نقاط مختلف کره زمین امر گذراندن اوقات فراغت را تکامل بخشیده‌اند. امروزه گردشگری در مناطق مختلف از رونق زیادی برخوردار است. در واقع با افزایش میزان اوقات فراغت مردم بر تعداد مسافرت‌ها و رشد گردشگری افزوده شده است. در این میان رشد روزافزون گردشگری و رقابتی شدن این موضوع، لزوم توسعه و ارتقاء کمی و کیفی تاسیسات و تجهیزات تفرجگاهی مورد نیاز گردشگران را انکار‌ناپذیر نموده است. هدف هر توسعه‌ای مبتنی بر رضایت مدیریت و استفاده کنندگان است. به منظور بهبود روش‌های مدیریت، ثبت نظرات، ترجیحات و رضایت مردم از چنین مناطقی مهم است. ارزیابی نظرات گردشگران راهی سریع و ارزان برای بخش‌هایی از خدمات هستند که کیفیت آن‌ها نیاز به بهبود دارد. این پژوهش نشان می‌دهد که چگونه روش تجزیه و تحلیل چند معیاره رضایت در بررسی رضایت بازدیدکنندگان / گردشگران قابل استفاده است. علاوه بر این نشان می‌دهد که چگونه رویکرد تجزیه و تحلیل شکاف در زمینه مدیریت تسهیلات تفرجی مفید خواهد بود.

کلیدواژه‌ها

موضوعات